عروسی در کرونا

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۶ ق.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

من و او از پشت پنجره داشتیم رقص مختلط عروس و داماد با اقوام درجه یک خودشون را میدیدم! گفتم بنظرت چی میشه که بعضیا اینجوری فکر میکنند و اینکارارو میکنند؟! گفت: از فکر آنها که مطمئن نیستم اما بنظر از بی عقلی و سادگی هست. غرور همه وجودشون روگرفته! انقدری که فکر میکنند الان و توی یک همچین شبی همه دنیا دست اوناست و کل دنیاشون همین یک شبه، مغرور شدن و ازون بالایی فراموش کردند،فراموش کردند قدرت اصلی و عظیم کیه؟!، کسی که میتونه خیلی راحت این خوشی ها رو در لحظه ازشون بگیره! ... حرفاش واقعاً برایم تلنگر بود! خیلی به دلم نشست. انگار اون شب تازه من معنی این آیات قرآن(یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَریمِ* ) (أَ لَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری*) رو فهمیده بودم. میخوام بگم اینکه میگن در قرآن باید تدبر کنیم و درزندگیمون اجراش کنیم همینه ... اینکه میگن قرآن کتاب زندگیه حقیقتاً همینه، دقیقاً همونجایی که داریم از یک گناه لذت میبریم باید بیاد جلو چشممون!

 

دوست دارم تک تک آیات قرآن را مسط باشم تا هر وقت و هر جا ازش استفاده کنم! دوست ندارم چیزی اونقدر برام لذت بخش باشه که از دستورات خدا و احکامش فراموش بکنم! راستش را بخواهید دوست دارم زندگیم پر از خدا باشه!

این روزها نفسم، روحم، جسم و... همه با هم سر جنگ دارند. کرونا یک روز از همه ما کاشف میسازه!  :) 


*ای انسان ، چه چیز تو را در باره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته؟

*آیا نمیدانید که خداوند شمارا میبیند؟

أَ لَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری خودشناسی روزانه نویسی کشف خود یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَریمِ

کرونا روزی از همه ما کاشف خواهد ساخت... خیلی موافقم! چه بسا که الان هم ساخته باشه تا حدودی. (اینو میگم که زودتر جمع کنه بره :)) )

فک کنم باید باهاش رفیق بشیم :))

رقص دور قرآن هم جهالت مدرنی هست که واقعا جای تأسف داره.

متوجه نشدم؟!؟🤔

راستش من چند سالی می‌شه که عروسی نرفتم. یه مدت خیلی مد بود که عروس و بقیه دور قرآن می‌رقصیدند. نمی‌دونم الان هم هست یا نه.

یا خدا :|||
عجب، نشنیده بودم تاحالا... ان شاءالله که منقرض شده

إنما الأعمال بالنیات

من خودم فکر نمیکنم همچین کاری کنم،خونوادم مذهبی هستم و اهل اینا نیستن. ولی این فرضی که کردین که توی ذهنشون جنگ با خدا رو دارن، بنظرم بی پایه است و نظر شخصی خودته که فرض کردی تو ذهنشون همچین چیزی میگذره. اونا تو ذهنشون اینه که میخوان دور همی خوش باشن و خدای اونا، توی ذهن اونا رو میبینه و قضاوت میکنه. وظیفه ی ما هم تصمیم گرفتن برای درستی و غلطی کار بقیه نیست. کار علمای یهودی و مسیحی حفظ کردن آیه های یک کتاب و کوبوندنش تو سر بقیه بوده. که فکر نمیکنم تو دین ما توصیه شده باشه. 

:) روزت زیبا.

جنگ با خدا!! من کجا گفتم جنگ با خدا دارند:). میگم یادشون رفته... آدما وقتی توی یک محیط شاد مثلا مهمونی عروسی یا هر جایی که لذت گناه خوب جلوه میکنه قرار میگیرند ... اغلب فراموشی میگیرند. از سادگی ادماست نمدونم چجوری بگم عاقلی ناکامل مثلا :/ (عقل داشتن و عاقل بودن خب فرق داره)

بعد من جسارت نمیکنم ما از دور فقط تماشا میکردیم.  من از اون بنده خدا این سوال رو پرسیدم دوست داشتم نظرشون بدونم، اوشونم اینجوری جوابمو داد ... راستم میگفت خب...
منم میدونم اونا دوست دارن دور هم خوش باشن، اما خب خدا از قبل هم گفته چجوری شاد باشید دیگه حد و مرز گذاشته.
من خودمو جدا نمیدونم از اون گروهی که اون وسط بودن هااا ...خیلی برام پیش اومده همچین محیطایی حالا  عروسی نبوده اما جاهای دیگه بوده شرایطش، که من راه اشتباه رو رفتم، خلاصه همچین درست و خوب نیستم. بیشتر انگار به خودم چسبید این حرفا که اره همش از فراموشیه از نترسیدن و از غرور زیادیه. 
شب شما هم قشنگ :)

ان شالله عامل باشیم به دانسته‌هامون از قرآن

ان شاءالله 
همین الان کلیپی از مرحوم سیروس گرجستانی دیدم که میگفت
در این دنیای بی حاصل چرا مغرور میگردی// سلیمان گر شوی آخر نصیب مور میکردی
دیدم مرتبط با پست گفتم بگم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">