۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است.

قابِ دلخواهِ خانه‌ی من

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲ ب.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

یکی از تفریحات من عکس گرفتن از نقاط مختلف اتاقم هست! مثلا کنج سمت راست اتاقم که گلدونای قشنگم هستند و سمت چپش و دقیقاً رو به رو گلا، تختم!!!  دیوار کنار تخت، دیوار قاب عکسای دوستاشتنیمه  و کتابخونه کوچولویی که که بین همون عکس ها درست کردم.

آکواریم!! میزای کار، چراغ مطالعه و لپ تاپم ... نقاشی های خواهر زادم که زدم به یک گوشه دیگه اتاقم !!! من حتی رنگ دیواارای اتاقمم برام یک قاب دلخواه چون خودم رنگ زدم :)) از پنجره اتاقم نگم!! که چقدر از همون پنجره، از اسمون عکس گرفتم و چند سال پیش توی کانالی به نام "آسمان آبی" ذخیره کردم!... حتی وقتی شبا نور ماه میفته روی فرشای اتاق هم خودش یک قاب دلخواه برام!!! دیدم خب اینا که خیلی زیاده، بهتر برم از در بسته اتاقم عکس بگیرم و گرفتم. تا همین نیم ساعت پیش قرار بود این عکس رو بزارم براتون اماا حیفم اومد از فرشای اتاقم که کار دست عمه هام هست و طراحش بابام بود بگذرم ... این فرش نشونه زندگیه برام، من شده ساعتها به این قاب نگاه کردم !

 

خب تشکر ویژه از یسنا جان و منتظر اتفاقات خوب (حورا) عزیز بخاطر دعوتتون !

و همچنین اعضا بلاگردون که این چالش رو راه انداختن!

منم دعوت میکنم از هر کی پست من رو دید وهنوز شرکت نکرده بود و دوست داشت شرکت کنه. همتون خلاصه^_^

خبر کن ای دل؛ همین امشب تمامِ غم های عالم را

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۳۱ ب.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

چند وقت پیش کتابی رو خوندم به نام "امام زمان شناسی"؛ یک مجموعه شامل 313 تا پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج) برای من به شخصه کتاب مفیدی بود هر چند من 10 سال پیش هم همین کتاب رو خونده بودم. اما خوندن دوبارش برام خالی از لطف نبود!

بین همین پرسش و پاسخ ها یکی از سوالایی که خیلی برام جالب بود. موضوع رجعت بود. بعد از این که امام زمان (عج) ظهور بکنند روایت هست که امامان پیشین رجعت داده میشن و بعد از امام زمان به مردم حکومت میکنند. 

سوال 240_ طبق روایات باید امام را امام دیگر غسل دهد و بر او نماز بخواند، پس از شهادت حضرت مهدی(عج) چه کسی عهده دار این مسئله هست؟

جواب: پس از شهادت امام زمان (عج) رجعت انجام میشود . امام حسین (علیه السلام)نیز به دنیا باز میگردد و غسل و کفن و نماز آن حضرت را به عهده میگیرد و این مطلب برگرفته از روایات ائمه معصومین (علیه السلام) است.(1)

سپس امام حسین (علیه السلام) زمام حکومت را به دست میگرد و پس از او امامان دیگر، یکی پس از دیگری رجعت کرده و حکومت میکنند و حکومت امامان (علیه السلام) نیز سالهای بسیار طول میکشد. و طبق بعضی از روایات، تنها امام حسین (علیه السلام) بعد از شهادت حضرت مهدی(عج) چهل سال حکومت می نماید.(2)

 

آره خلاصه خیلی هیجان انگیز  بنظرم! نمیدونم چقدر قرار عمر کنم یا عمر بکنیم! آیا این روزارو میبینم یا نه ... به هر شکل امیدوارم امام زمان زودتر ظهور بکنند! و اینکه لایق باشیم تا ما هم طعم عدالت واقعی رو بچشیم! یکی دیگه از موضوعاتی که کتاب بهش اشاره کرده بود، اوضاع مردم دنیا بود که بعد از ظهور چه اتفاقاتی براشون میافته ... و چقدر اون دنیا دنیای ایده آلی هست. به قول معروف همه چی گل و بلبل میشه !!!

فرارسیدن ماه محرم رو هم به همه عاشقان امام حسین (علیه سلام) تسلیت میگم! 

 

 


1_الامام المهدی(عج)،من المهد الی الظهور، ص 638.

2_بحار الانوار،ج 53، ص 64.

حالا الان باخودتون نگید اینم خودشو کشت با پایان نامش :/

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۶ ب.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید