چه وقت بخوابیم خوبه؟

جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۵ ب.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

مسئله خیلی مهمی که چند روزیه درگیرش هستم. مسئله به موقع خوابیدن و به موقع بیدار شدن و هنوز نتونستم خوابم رو از بعد ماه رمضون درست تنظیم کنم. درباره خواب قیلوله زیاد شنیده بودم میخواستم بدونم دقیقاً چه ساعتی خواب قیلوله حساب میشه...سرچ زدم علاوه بر این سوال کلی اطلاعات بهتر بدست آوردم که دوست داشتم به طور خلاصه اینجا هم بگم شاید به درد بقیه هم خورد. واقعاً اگر بتونیم رعایت کنیم قدم بزرگی برای موفقیت و سلامت و سعادت خودمون برداشتیم.

انواع خواب ها (رنگ قرمز زمانهای نامناسب خواب، رنگ سبز زمانهای مناسب خواب)

1.خواب سحر

2.خواب عیلوله

3.خواب فیلوله

4.خواب غیلوله

5.خواب بین العشائین

6.خواب قیلوله

7.خواب اول شب

8.خواب حیلوله

برای مرتب شدن یه نقشه کشیدم .

و برای هر کدوم توضیح داده بود که مثلا اگر ما خواب غیلوله داشته باشیم موجب هلاکت انسان میشه. یا مثلا  خواب اول شب هرساعت آن برابر با دو و نیم تا سه ساعته، و از نیمه شب شرعی تا یک ساعت به اذان صبح که هر یک ساعت برابر یک ساعت میشه؛ به این معنی که کیفیت خواب اول شب بسیار بالاست و خستگی کار روز را ازبین میبره. بازم اطلاعات کامل خواستد منبعی که من انتخاب کردم اینجا بود.

*برای فهمیدن اوقات شرعی هم "persian calendar" پیشنهاد میدم.

انواع خواب در اسلام انوع خواب برنامه ریزی خواب قیلوله

جالبه ولی اگه بخوایم خواب های مفید رو هم انجام بدیم که از کار و زندگی میفتیم -__-

نه دیگه اتفاقاً خیلی به نفعته
ببین مثلاً من طبق اوقات شرعی شهر خودمون میگم 
از بخوایم با خواب اول شب بخوابیم یعنی 21:09 مثلاً من باید بخوابم ... کی بیدار بشم؟
یک ساعت و نیم قبل اذان، یعنی2:10 دقیقه بامداد باید بیدار بشم :)
و نخوابم تااااا خواب قیلوله که کی؟ ساعت 12 ظهر ... نیم ساعت میخوابم تا اذان ظهر رو بگن :)
خب حالا سر جمع من چقدر خوابیدم ؟ 5 ساعت و 30 دقیقه 
خوبه دیگه نیست؟

آهان من فک کردم همه ی خوابا رو باید انجام داد😂😂😐

آره خیلی خوبه :)

توی ژاپن نزدیکای ظهر به کارمنداشون استراحت یه ساعته میدن ک بخوابن و.. فک کنم همین خواب قیلوله خودمونه

نه دلخواه میتونی ازون سه تا خواب مناسب، انتخاب کنی اما خب اون خواب اول شب(که اصلیه) دیگه هست کلاً... حالا شما ممکن دوست داشته باشی ظهر بخوابی یا نخوابی

آره، خودشه:)

چقدر پست عالی ای. واقعا مرسی

خداروشکرر مفید بوده براتون :)
خواهش میکنم

ولی خودمونیم چه اسمای عجیبی دارن :))

اره، حتما یه فلسفه ای پشتش هست :))

میدونی من همه خوابای قرمز و سبز رو میخوام :)))))

 

ببین سبو جدیداً کامنتات ضد و نقیض شده !! 
حالا هر چی میگیم رو حرفمون حرف میزنی ... حواسم هست بهت تو وب ام شهر هم همین جوری :| 
نداریم خانم، همه خوابارو باهم نداریم، نمی فروشم اصن بفرمایید-_-

رهام گفت از کار و زندگی میوفتیم ولی دقیقا فیزیکال استدلال داره ... اگه از ساعت دو نیم سه بیدار باشی به خواب قیلوله نیاز داری اگه روزت پر قوت باشه تا ساعت نه ، نه نیم یعنی عشا میکشی و اگه خستگی داشتی دقیقا همون موقع خودشو نشون میده !

 

یعنی برای تایید این مدل و البته سنت پیامبر ، پزشکان از شیخا جلوترن 

 

 

و حالا یه سری مباحث تمدن سازی داریم ، که برای مثال به بچه ها میگفتم اگه به حکومت و تمدن اسلامی برسیم مثلاً وسط روز زنگ خواب میدن به بچه ها !

ساعت کاری بعد از ظهر سه تا هشت میشه یا قس علی هذا...

اینا سر خط های اون مدینه فاضله که تو فکرشیم

مرسی بابت توضیحات کامل کننده پست 🙏

@رهام دریاب

رسما اعلام میکنم من ک نیستم😐

مرسی بابت صراحت:|
حالا من میرم، خوب بود به زور میام میبرمت:))

خودم تازگی‌فهمیدم خواب شب چقدر مفید هست واقعا. و ترجیح میدم شب‌ها بیدار نمونم. ولی صبح بعد از اذان نخوابیدن رو خیلی نتونستم یاد بگیرم!

ان شاءالله خدا توفیق اون یکی هم بهت بده:)

سلام

منم در این مورد یه حدیث خوندم اشاره داشت به خواب قبل اذان ظهر فک کنم
خواب قیلوله
 

خواب حیلوله رو فک کنم تایید نداشتن 

باز نمیدونمم کییی 

سلام درسته 
من خودمم خوندم . که روایت داریم برای خواب قیوله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">