روحِ تحت فشار

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵ ق.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

گاهی واقعا برام سواله این راه که میرم درسته؟! 

بنظرتون راهی که باعث، مشغله زیاد بشه تا جایی که از هدف اصلی  (شاید) دور بمونی، راه درستیه؟ مثلا انقدر خسته بشی که وقت برای انجام واجبات به زور پیدا کنی چه برسه به مستحبات... 

میگن اگر تو فضایی بودی که همه جوره تو رو ازون دنیا غافل میکنند. بهتر مستحبات رو انجام بدی تا راه رو گم نکنی. اما این دنیا همش داره میشه دوییدن برای همین دنیا... بعد تهش چیزی نمیمونه برامون. 

من پر از سوالم، پر از تناقضم پر از تداخل... گیجی و ابهام

واقعا به یک آدم قابل اطمینان نیاز دارم. یکی که حرفش برام حجت باشه. 

میدونید من هنوز یاد نگرفتم چطوری علم هایی که دارم(همون ناچیز) رو چطور بهم ربط بدم. اینه که عصبیم میکنه😭

سلام رفیق جان

امیدوارم به راه حل برسی بانو...

سخته

ببین کاری که داری می‌کنی ، در راستای ارزش‌های فردیت هست، ارزشش رو داره؟

سلام عزیزم
ان شاءالله، 

همین 
همین سوال، من کارایو دوست دارم که منو خیلی ازون چیزی که ممکن خدا بوجود آورده دور میکنه، از طرفی من الان مجبورم اینکارو بکنم. اما باز از یک طرف دیگه خب این عمرم که دارم میذارم. انجام ندم یه بدی هایی برام داره .. انجام بدم یه بدی های دیگه... الان من تو دله این ماجراهام

این سوال برای منم خیلی پیش میاد که آیا تو راه درستی هستم؟
بیشتر از اینکه مشکلم بحث عبادت و اینا باشه، از بعد شناخت استعداد برام سواله. اگه این مسیری که دارم توش کار می‌کنم مال من نباشه چی؟ گاهی میگم شاید چون خسته شدم اینطور فکر می‌کنم و ته دلم هنوز دوستش دارم. بعد می‌بینم کلی کار دیگه رو هم دوست دارم که مشغله‌های این مسیر نمی‌ذاره (حداقل تو این مقطع) بهشون بپردازم و امتحان‌شون کنم.
به نظرم میشه هدف و مسیری رو انتخاب کرد که فقط دویدن برای دنیا نباشه. ولی پیدا کردن چنین مسیری که با علایق و استعدادای خود آدم هم هم‌خونی داشته باشه همیشه آسون نیست.

میدونی مشکل چیه فاطمه... من بحثم الان فقط عبادت نیست.هرچند  ما کارای عادیمونم میتونه عبادت بشه. اما چیزی که اذیتم میکنه علاقه منه. اما این علاقه با وجود شرایط توی مسیر خوبی نمیره. یعنی من هرچقدرم بخوام خوب باشم محیط و ادما و شرایط فراهم نمیشه برام. همش باید با خودم توی جنگ و دعوا باشم که چرا این اتفاق افتاد چرا این حرف رو زد ... بخوام واضح تر بگم علوم تجربی و فنی این روزا دارن از علوم انسانی و دینی دور میشن. سخت میتونی کنار هم نگهشون داری و زندگی عادیتو بکنی. فکر می‌کنم در نهایت باید یکی رو انتخاب بکنی اگر اوضاع همینطور پیش بره.(شایدم راهی بود برای حفظ دوتاش)

ان‌شاءالله توی هر چه که به ‌صلاحته موفق باشی🌸🍃

خیلی ممنونم ازتون🌸

تقریبا متوجه منظورت شدم.
فکر کنم همون‌طور که مروه گفت، بحث برمی‌گرده به ارزش‌ها.
انگار یه ارزش‌هایی داری که رفتن تو مسیر علاقه‌ت یه جاهایی باهاشون نمی‌خونه، نه؟
راستش نظری نمی‌تونم بدم، یعنی چیز پیچیده‌ایه. حس می‌کنم هر نظری بدم برمی‌گرده به خودم و ارزش‌ها و مسیرم. همه‌ش از دید خودم می‌شه.

شاید تو همین حرف زدنا بشه به نتایجی رسید. شایدم نیاز باشه با مشاوری کسی آدم صحبت کنه.
ولی من فعلا (از دیدگاه خودم) دوست دارم فکر کنم راهی هست برای حفظ دو تاش. امیدوارم بتونی پیداش کنی. بتونیم پیداش کنیم...

مرسی که درک میکنی🥺
همین که بفهمی، هنوزم هستن بفهمن حالتو جای شکرش باقیه❤

سلام خوب هستید؟

منم خیلی وقتا وایمسیم و نگاه میکنم به مسیری که دارم میرم و میگم اصلا معلوم هست داری چیکار میکنی؟ با این سرعت داری کجا میری؟ واقعا سخته!

سلاام الحمدالله
شما خوب هستید؟
واقعاً ... میدونید این روزا و این حال و احوالا که برای همه مردم دنیا هست هم ادم بیشتر به فکر میبره. الان دقیقا از این دنیا چی میخوای؟ باچی راضی میشی؟ به دردت میخوره بعدا!؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">