طرز تهیه ترشی گوجه

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۴۵ ب.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

اگر به گوجه علاقه دارید!

اگر به گوجه حساسیت ندارید!

اگر فشارتون به طور میانگین پایین نیست.

اگر آبغوره دوست دارید.

این پست رو بخونید :)

 

میخوام امروز ترشی ای رو بهتون معرفی کنم که سریع ترین ترشی دنیاست منظورم مراحل اماده کردند و جا افتادنش هست !؟

حالا چه ترشی؟ ترشی گوووجه 

مواد لازم برای یک نفر: یک عدد گوجه متوسط، آبغوره، فلفل سیاه (پیشنهادم مقدار زیاد)، نمک و پودر نعنا به مقدار لازم. شاید الان با خودتون بگید اینکه همون سالاد شیرازیه بدون خیار ... که باید بگم نخیر این ترشی گوجه هست. ما بهش میگیم ترشی گوجه. حالا شمام یه روز که تو خونه خیار نداشتید گوجه داشتید و درست کردید و خوردید به همه بگید ترشی گوجه است.

داستان این ترشی چیه ؟ چرا این نام رو براش انتخاب کردند؟!

روزی روزگاری مثل همه روز ها در ایام کرونا که کوثر در خوابگاه ناهار مهمان بود. رفته بود تا دستهایش را بشوید و برای نشستن سر سفره حاضر شود. بعد از اینکه به اتاق رسید از همون دم در چشم هایش افتاد به کاسه قرمزی که وسط سفره عدس پلو چشمک میزد. اومد جلو تر و با ذوق گفت وااای این چیه ؟ قبل از این که دوستانش به او جواب دهند سریع گفت ترشی گوجه است؟! اولین باره دارم میبینم ... بنظر خوشمزه هم هست. ازونجایی که دوستان کوثر رو میشناسید و میدونید خیلی بلا هستند پس حرفش رو کاملاً تایید کردند. اما ازون جایی که ذوق کوثر رو برای ترشی گوجه می‌دیدند طاقت نیاوردند و بالاخره از خنده ترکیدن. بله ازونجا بود که سالاد شیرازی بدون خیار، ترشی گوجه نام گرفت. ببینید کمبود امکانات با بچه های خوابگاه و حومه چه میکنه :)) اینم تصویر ناهار ساده سه دانشجوی مهندسی و یک دانشجو ادبیاتی

 

ترشی گوجه

آخه این بیشتر همون ترشی گوجه بهش میاد :)

 سالاد شیرازی پیاز نداره؟

احساس گرسنگی پیدا کردم :)

والا :)) بعد به من میخندن
چرا ما هم پیاز میزنیم تو خونه، اتفاقا خیلیم پیازشو دوست دارم تو سالاد اما بچه ها تو خوابگاه کلا تو سالادشون پیاز نمیزدند دوست نداشتن خیار و گوجه و ادویه بود. این ترشی گوجه هم دیگه یکی از ابتکارات بود:)

عهه ببخشید😑

وای دمپختک @_@

از غذا های مورد علاقه منم هست:)))

الان دوست دارید ؟ یا دوست ندارید؟🤔
این شکلک یعنی چی؟!

عاشقشم =)

 

خودمم نمیدونم😂

احتمالا معادل 😍 هست😅

👍😁 بنظرم خیلی طرفدار داره


من فکر میکردم *_*میشه😍
رفتم نگاه کردم الان، نوشته هیپنوتیزم و اینجور داستانا... ولی به موقع گذاشتید این شکلکو نشون میده انقدر دوست داشتید مست شدید یا مات و مبهوت موندید😅 که در وصف دمپختک واقعا چه باید گفت:)))

=)

 

آره اونم میشه😅

بعله :))

:))
حالا ترشی گوجه رو حتماً امتحان کن با دمپختک عالی میشه =)

عخی😂😂😂

لعنتی اتفاقا من پستتو دیدم عکسشو گفتم عه چه باحال ترشی گوجه... کوجه که با ابغوره انقد خوب میشه ترشی اش حتما خبییلی خفنه که کوثر هم گذاشته...

 

 

ارزوهامو گرفتی😪😂

:))))
باور کن خیلی خفن :دیی
خوشمزه هم هست خصوصا با این سبک برنج :)))

یادش بخیر خوابگاه

یکی از غذاهای مورد علاقمون پیاز خورد شده با آبلیمو و نمک بود! با نون!

خوش مزه میشه؟! حالا من دیدم پیاز رو با نون میخورند حتی خودمم خوردم پیاز با نون اما ابلیمو رو نشنیده بودم تاحالا😁 باید امتحان کنم آبلیمو و نمک طعم ترش و شور، پیاز تند عجب ترکیبی:))

ما یه ضرب المثل داریم میگه طرف نون نداره بخوره پیاز میخوره اشتهاش باز بشه:) حالا شما پیاز میخوردید سیر میشدید؟ اخه پیاز اشتها رو زیاد میکنه بطور کلی:دی

دیگه از نداری به کلمون زده بود😁😁😁

یادم نیست سیر میشدیم یا نه، خیلی سال پیش بود

:))
زندگی دانشجو ها سخته، اغلب پول میخوان اما ندارند:/

حتما سیر میشدید دیگه 
ولی اشتهاتون برای وعده بعدی بیشتر میشده:دی

سلام ولی واقعا یه مدل ترشی گوجه هست، با این گوجه ریزها درست میشه، فوق العاده است، فوق العاده 😍🥺

اینم باید جذاب بوده باشه

سلاام
جدی
ای بابا فکر کردم اولین بار خودم کشفش کردم :))

اون گوجه ریزا خیلی خوش طعم هم هستند... حتما خوشمزه میشه ترشیشم

اره خیلی جذابه ولی کن بلد نیستم دستورشو. فکر کردم شما دستور اونو نوشتی، خوشحال شدم

وقتی گفتی سرچ زدم تو اینترنت به اسم ترشی گوجه کلی آموزش آورد...ولی من دنبال گوجه کوچولو بودم پیدا نکردم. کجا خوردی اون ترشی رو؟منظورم مال یه شهر خاص؟ گوجه درسته بود؟

اره عزیژم ترشی درسته، گوجه گیلاسی.

ترشی اش با فلفل هم بود، به تندی می‌زد.

سمت خراسان جنوبی خوردم. یه خراسانی دیگه هم شنیدم که دارن تو شهرشون

چه جالب ، فلفل داشته🥺 حتما خوشمزه بوده. 
من خودم خراسان رضویم ... اینجا که ندیدم همچین ترشی احتمالا شمالی بوده.
جنوبیا ترشیا تند و خوشمزه ای دارند😍 

سلام عزیزم^_^

 

تولدت خیلی خیلی مباررک

ان شاءالله سال خوبی باشه برات پر از شادی و موفقیت و سوپرایز‌های خوب خوب😍

آرزوی خوش‌بختی‌ات💖

سلام به روی ماهت

🥺😍
قربونت برم عزیزم. ممنونم ازت
خیلی ممنونم از دعا و آرزوهای قشنگت🤗🥰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">