آه

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۷ ب.ظ
نویسنده : خانم ۲۹۱۲

شادی مؤمن در چهره او، و اندوه وی در دلش پنهان است، سینه اش از هر چیزی فراخ‌تر، و نفس او از هر چیزی خوارتر است. برتری جویی را زشت، و ریاکاری را دشمن می‌شمارد، اندوه او طولانی، و همت او بلند است. سکوتش فراوان، و وقت او با کار گرفته است، شکر گزار و شکیبا و ژرف اندیش است. از کسی در خواست ندارد و نرم خو و فروتن است، نفس او از سنگ خارا سخت‌تر اما در دینداری از بنده خوارتر است.

امام علی علیه سلام در حکمت۳۳۳ نهج البلاغه این جملات رو فرمودند.

 

و چقد سخت است، حتی ادای مومن ها را درآوردن... اندوه طولانی وی در دلش پنهان است!!!... باتری قلب آدما سر همین چیزا ضعیف میشه دیگه!

درست است که درد و غم امام علی بیشتر از ما بوده اما اگر ما هم چاهی داشتیم برای درد و دل خوب بود. ما همان چاه را هم نداریم. گاهی واقعا میمونم که به چه شیوه و روشی نشون بدم و بگم که خستم :)) بی حس شدم دیگه!

درد و سختی امام علی(ع) درسته بیشتر از ما بود، اما هم ایمانش بیشتر بود و هم ظرفیتش.

اره واقعا...

بندۀ خدایی همین متن خطبه رو در قالب نظری برام فرستاده بود، هروقت یادش میفتم حسرت می خورم که ما کجاییم در این بحر تفکر، مومن واقعی کجاست!

:):
به این درجه رسیدن تو این دوره و زمونه خیلی ارزشمند...البته سخته خیلی سخت

هوف چقد فاصله داریم با این توصیفات

:) اری

عزیزم چی شده بگوووو به من عقشم 

-_____-
فقط چاه، سبو طاقتشو نداره!

:)))))))

کلی  به این فقط چاه خندیدم راضی باش

 

 

یه چیز گفتم که تازه فهمیدم چی گفتم:))
راضیم-_-

من معمولا نمیتونم اندوهمو تو دلم نگه دارم :/

منم دیگه حس میکنم ... همین جور پیش بره یا منفجر میشم و همه چیو میگم یا طاقت میارم و کم کم میمیرم

خدا نکنه ...

چی بگم...❤

یه بار یه استادی می گفت اگه درد و رنجی داری تحمل کن و به کسی نگو با این روش این رنج واسه ات رشد آور میشه

شاید رشد حاصل از این رنج باعث بشه دفعه بعد که با رنجی مواجه میشیم بنونیم راحت تر تحملش کنیم و این کار این قدر ادامه پیدا کنه تا ظرفمون بزرگ و بزرگتر بشه و...

ولی همون شروعش سخته ...

:(

:)

یعنی اگر اونو با کسی در میون بذاریم ممکن اون تاثیر رو نداشته باشه؟!
بنظرم خیلی سخت هست... اما غیر ممکن نیست
اخه رنج داریم تا رنج...

نمیدونم...

به قول خودت رنج داریم تا رنج

هوم...

خیلی سخته، خیلی سخت!!!

همینطور ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">